Menu
Digital Endurance is vooruit gaan op de digitale reis

Veel bedrijven, en natuurlijk ook de uwe, zitten volop in de digitale transformatie. Maar makkelijk blijkt dat proces niet te zijn. In de vele gesprekken die we in het afgelopen jaar met u en uw collega's hebben gevoerd, blijken er nogal wat haken en ogen te zitten aan de digitalisatie van de organisatie. En daarbij blijkt het ook hoofdzakelijk mensenwerk te zijn in plaats van simpelweg inpassen van nieuwe technologie of het beschrijven van nieuwe processen.


De snelheid waarmee mensen nieuwe digitale diensten als consument afnemen en gebruiken, zoals bijvoorbeeld in het mobiele bankieren, staat haaks op de snelheid waarmee zij veranderingen in hun werk kunnen accepteren. Het digitale veranderingsproces in uw organisatie dient zich dus grotendeels te concentreren in het meenemen van de medewerkers in de strategie en de uitvoering van de digitale transformatie. Want alleen als je je medewerkers gaandeweg de reis niet verliest, kun je die reis voortzetten.


In deze uitgave beschrijven we hoe u uw strategie in de digitale transformatie kan uitvoeren, welke valkuilen er zijn, welke best practises het waard zijn gevolgd te worden en vooral over hoe het proces altijd doorgaat.

We wensen u veel leesplezier!


Sander van der Meijs

Hoordredacteur CIO.nl